Thursday, January 27, 2011

SALAM, SALIN, SOLOM……


Khas  untuk makhluk iblis yang biadap….

Teman tak berminat langsung dengan politik, Pandangan teman  hanya berteraskan  akademik semata.

Teman rase terpangail untuk nak buat  teguran pada makhluk yang merasekan dirinya terlalu hebat dan cermelang.  Mengkome ni terlalu aregon, tak ubah macam ayam jantan, bekokok bergego-gego, tapi taik nyapu eko!!!

Teman bukan nak nasihat, tapi teman nak nego kebiadapan mengkome tu…Ini adalah kerana teman telah bersyahadah… Telah memperakukan  TIADA TUHAN MELAINKAN ALLAH DAN MUHAMMAD RASULLULLAH…’

1.   Petikan pertama dari makhluk biadap  yang amat tak ngasi….

‘What's so great' about knowing Muslim values?’

Teman rasa perkataan seperti di atas yang keluo dari makhluk ini merupakan serangkai perkataan yang amat menghiris hati teman dan teman rase setiap muslim dan muslimah di permukaan bumi ini.  Memang padan sangatlah perkataan itu keloanya dari mulut satu makhluk yang tidak tahu membezakan antara moral yang suci dengan moral yang amat menjejekkan yang beliau serta kuncu-kuncunya menganggap mulia.

Kita sebagai orang muslim menjaga sesucian aurat, dan akur kepada yang telah diharamkan oleh Illahi, manakala makhluk iblis ini memegang semua yang boleh dipegang, meraba segala yang boleh dirabe dan menyolom segala apa yang boleh di solom!!!  Termasuk menyolum si sundal!!!

2.   Petikan kedua dari makhluk yang same…

‘I have been in the public life for many years. It's part of the basic culture and manners to shake hands’

Sebenonya simakhluk biadap ni bercakap pase Budaya Siapa?

Budaya orang Cina?
Orang Cina berjumpa bersalam ke?
Setahu teman tidak.

Budaya orang beragama Budda?
Orang Budda bertemu bersalam ke?
Setahu teman, penganut  Buddapun tidak. Dema ada cara tersendiri  (omitofo) seperti menyembah, seperti nak bersalam juga tapi tidak bersalam, dan tunduk sedikit.  Orang budda Thai macam tu. Orang Budda Jepunpun macam itu juga.

Orang Islam kalau berjumpa bersalam tak?
Iya… Bersalam.  Malahan berpelukan sebagai tanda  ade kemesraan…
Sebenonya jangan tak tau, bersalam itu budaya Muslim, tapi ada batasan, bukan antara yang bukan mohrim, antara lelaki dan perempuan.

Budaya orang puteh? Mungkin makhluk iblis biadap ini terase dia macam Mat Saleh. Weeeekkk…. (terase nak muntah!!!) Mat saleh celup!!!

Orang puteh berjumpa bersalam ke?
Iya, mereka juga bersalam, tapi ada tatacara tertentu baru dianggap berkebudayaan… Bukan pake hentam, pake tutuh je….

Setahu teman, a wel-cultured lady, seperti putri raja, malah Ratu Elezabert sendiri apabila bersalaman tatkala meraikan tamu mereka,  ia memakai sarong tangan!!!

Isteri-isteri president, Setiausaha Negara dan lain-lain ‘great ladies’… Apabila bersalam mereka memakai sarong tangan. Malah dianggap kurang ajar kalau bersalam tidak menggunakan sarung tangan.

Teman tau banyak tentang budaya orang puteh.  Empat taun lebih teman di Amerika Syarikat, mase teman belajo peringkat BS (Sarjana Muda) dan MS (Sarjana) dalam taun 70an dan 4 taun teman kat UK waktu teman belajo di peringkat PhD. Dalam taun 80’an..

Dah tu teman memang nyemedang je, kulu kelo  merate negeri orang…. Setiap benua teman dah sampe. Europah, Afrika, Amerika Utare, Amerika Selatan,  Timor Tengah, Australia..,,,Negara Asia ni jangan cerite lee…. Teman kena tau budaye orang… 

Tentang salam ni, teman tak ponah le lagi marah pada orang yang tak mau besalam dengan teman…. Kalo orang betina yang memolekan ngulo tangan nak besalam, teman sambut je, tapi teman ijak le nak ngulokan tangan dulu….

Suatu ketika dulu, waktu teman kat Amerika, ade kawan teman bepeluang besalam dengan Nancy Reagen, waktu dia melawat ke Kampus teman,

Dia kata (kawan teman ni), ‘dah dapat peluang besalam dengan ‘first lady of America, dia pegang le lelame…’  Teman ijak le buat begitu. Kebetulan le juge pulak teman berdiri di belakang kawan teman tu.  Bukan tak endak, tapi tak dapat peluang….  Kalao ade  peluang  temanpun mau juga…

Yang teman nak cerita ni, Nancy Reagen pun besalam pake sarong tangan weh!!! Bukan tangan tejoge begitu jee..

Tapi,  dalam banyak-banyak negeri yang teman dah pegi, teman belum lagi nyejak kaki tak Sabah!!! Masyallah….

Ape yang teman tetarek tu, isu yang dibentangkan tu bukan boleh membawak ape-ape kemanfaatanpun, terlalu kecik untuk dibangkitkan. Banyak lagi isu yang lebih beso untuk kita bincangkan. Ape yang lebih penting, cara pentadbiran dan kawalan calun tu nanti . A good governance….

Sebagai bandingan, mengkome tu elok bebeno ke?, gilang gemilang je ke? , terbilang sangat ke? Sebenonya, dema ni le juga yang suatu ketika dulu ponoh dirakam berkelaluan seperti binatang memuaskan nafsu syahwat dengan betina sundal? Ade ke patut kita layan makhluk yang berlatar belakangkan sebegini dan mengajar kita untuk berikhlak mulia? Ikhlak care dema le kut!!!!

Dia ni bukan kencin bediri je lagi, dah sampe kencinl belari wehhhh!!!

3.   Petikan dari makhluk biadap yang kedua, seorang wanita…

‘…I hope the Chinese voters are careful (with Islamic state). We are very worried about the Islamic state. They want to implement an extremist Islamic state,…

Teman rase pandangan ini juga terlalu jauh tersasar, yang menganggap kita yang memegang teguh kepada prinsip Islam sebagai satu kumpulan pelampau… Puak puak ini le juga yang hebuh komplen azan subuh tu nganggu dema dan tido je... 

Dah tak reti base, ngape muatnya... Tak taunya, tak ade azan dah lame bumi ni hanco... Mujo le ade kengkawan kita yang pepagi lagi dah banggkit, ke mesjid, untuk azan...

Sahih sangat kutu yang seko ni terpengaruh beno dengan seko lagi iblis, Bush, yang ponah di pengge dengan kasut....

Teman boleh sebut banyak perkara tentang ungkaian tu kalau teman endak, kalo teman nak mencerca agame mengkome tu… Tapi teman pilih untuk tidak berbuat demikian. Teman bagi lintas hormat pada agama mengkome….  Sebab agama teman melarang teman mencerca agama mengkome…




8 comments:

  1. Pak Yeop.....
    awok pun tergugheh hati bile bace pasei artikel ni ..... kelu kenyataan macam oghang takde akei.....tak jage ati oghang beragame lain daghi die....dan yang penting nye die ni kughang ajoooo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
    2. Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




      (((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







      Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111

      Delete
  2. Awok terbace komen yang sama: http://lebanglibu.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. DK8: Bekerit gigi teman bila nengokan cakap makhluk biadap ni. Geram.

    S: Teman dah tengokdah komen kawan kita tu. Nyampang le bukan teman sorang je yang berpendapat macam tu. ropenya ade juga yang sependapat dengan teman!!! Cuma teman rase komen dia tu kereh sikit. Memang komen anak jantan.

    ReplyDelete
  4. layak ke dia ceghiter pasal moral dan akhlak? dier pun caghi pelacur. cemana nak cerita pasal moral dan akhlak?

    ReplyDelete
  5. Memamgnye ye weh.

    Teman ingat bebeno lagi mase dia jadi menteri kesihatan, dia cadang pake kondom pada penzina remaje ni supaye jangan mengandong. Jangan buang anak merate-rate...

    Memang padan beno le dengan ikhlak dia...

    ReplyDelete
  6. Salam Prof, ni ler ropa salah sekor pemimpin kat Malaysia!

    ReplyDelete